ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව

විවාහ නැකත් සෑදීම හා විවාහ නැකත් පත්‍රය

 

සාමාන්‍යයෙන් මනුෂ්‍ය ජීවිතයක ප්‍රධාන අවස්ථා තුනක් මූලකයි කියලා ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේ ඉගැන්වෙනවා . ඉපදීම සහ මරණය කියන අවස්ථා දෙක තමයි ප්‍රධානම වෙන්නේ . ඒ අතර කාලසීමාව තුලදී තියෙන වැදගත්ම අංගය විදියට විවාහය කියන අවස්ථාව පෙන්නුම් කරන්න පුළුවන් . ලෝකයේ ජීවත්වෙන සෑම සජීවී දෙයකම ප්‍රධාන අරමුණ වෙන්නේ ඉදිරි පරපුරේ පැවැත්ම තහවුරු කිරීම . සතුන් වුනත් ගස් වැල් වුණත් ඒවා තමන්ගේ ජීවන චක්‍රයේ මුල් අවධියේ ඉඳලාම පරිණත වීම දක්වා කාලසීමාවේදී ලකලෑස්ති වෙන්නේ තමන්ගේ ප්‍රජනන කාර්යය උදෙසා . මනුෂ්‍යයා වුණත් කුඩා කාලයේ ඉඳලා පරිණත වීම දක්වා කාලය තුල ජීව විද්‍යාත්මකව සහ සමාජීය වශයෙන් සූදානම් වෙන්නේ විවාහයක් කරගැනීමට . විවාහයේ අවසාන ප්‍රතිඵලය වෙන්නේ දරුවෙක් බිහි කරලා ඒ දරුවා සමාජයට හොඳ පුද්ගලයෙක් විදියට නිදහස් කිරීම .

මේ වෙනුවෙන් ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව සහ ආයුර්වේදය ප්‍රධාන තැනක් හිමිකරගෙන ඉඳලා තියෙනවා අතීතයේ ඉඳලාම . ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව කියන්නේ විශ්වයේ ශක්තිය පැවැත්ම විග්‍රහ කෙරෙන විද්‍යාවක් . කෙනෙක්ට කියන්න පුළුවන් ග්‍රහ තාරකා වලට මොනවද කරන්න පුළුවන් කියලා . ඔව් ග්‍රහ තාරකා වලට මොකවත් කරන්න බැහැ තමයි . ග්‍රහ තාරකා වලින් සංකේතවත් කරලා තියෙන්නේ පෘථිවි වාසීන්ට බලාපාන ශක්ති විශේෂයන් ගැන . ඒවගේම තමයි ඒ ශක්තිය උපතේදී කොහොමද බලපාන්නේ , ජීවත් වෙනකොට කොහොමද බලපාන්නේ සහ අහසේ සිදුවෙන ග්‍රහ චාරය නිසා වෙනස් වෙන්නේ කොහොමද කියලා ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේදී කතා කෙරෙනවා .

විවාහයකදී බලාපොරොත්තුවෙන මූලිකම දේ අනාගත පරපුර බිහිකිරීම නම් ඒ වෙනුවෙන් අවශ්‍ය පසුබිම සම්පාදනය කිරීම තමයි ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේදී පෙන්නුම් කරන්නේ . දරුවෙක් පිළිසිඳ ගැනීම වෙනුවෙන් අවශ්‍ය ශාරීරික පසුබිම සෑදීම සහ දරුවා බිහි කිරීම කියන කාර්යයන් අයත් වෙන්නේ ආයුර්වේදයට . අද කාලේ මේ කාර්යය බටහිර වෛද්‍ය කර්මයට මූලිකවම හිමිවෙලා තියෙනවා . ඒත් වෛද්‍ය ක්‍රම වලින් බෙහෙත් වලින් වගේ දේවල් වලින් දරුවන් ලබාගැනීම ප්‍රමාද වීම නිසා ප්‍රතිකාර ගත්ත වැඩි පිරිසක් ආයෙත් මූලික තැනට එනවා ජ්‍යෝතිෂ පැත්තෙන් ඒ වෙනුවෙන් තියෙන සම්භාවිතාවය කොහොමද කියලා බලාගන්න . සමහර වෙලාවල් වලදී එයාලාගේ ශරීරයේ තියෙන ශක්තිය අසමතුලිත වීම ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාත්මක කරුණු වලින් සාර්ථකව සමතුලනය කරන්න පුළුවන් .

ඒ පැත්ත අසාර්ථක වෙනකොට ආයුර්වේද පැත්තට දායක වෙන්න වෙන්නව . ලංකාවේ හොඳම වෛද්‍යවරයා , ලංකාවේ හොඳම රෝහල , හොඳම ඖෂධ , දියුණුම තාක්ෂණික ක්‍රම කියන මේ හැම දේම භාවිතා කරත් කළලයක් ස්ත්‍රී ශරීරයේ තැම්පත් කරාට පස්සේ හෝ තැම්පත් වුණාට පස්සේ ඒක ස්වභාවිකව ම තමයි වර්ධනය වෙලා විකසනය වෙන්න ඕන . මේ තත්වය නොවෙනවානම් බටහිර වෛද්‍ය කර්මයට කිසිම අවස්ථාවක් නැහැ නිවැරදි කරන්න .

ආයුර්වේදයේ ක්‍රම තියෙනවා . ඒත් සාර්ථක වෛද්‍ය වරයෙක් සොයාගන්නා එක ප්‍රශ්නයක් . අවසානයේ ආයෙත් ජ්‍යෝතිෂ පැත්තට හැරෙනවා මොකක්ද ප්‍රශ්නය කියලා බලන්න .ඔය ප්‍රශ්න අරගෙන එන වැඩි දෙනෙක්ගේ විවාහ නැකත් කොහොමද කියලා පරීක්ෂා කරන්නත් වෙන වෙලාවල් එනවා කේන්දර වලින් අසමානකම් තියෙනකොට . එතකොට විවාහ නැකත්වල දෝෂ වුණත් අපිට අදාළ කරගන්න වෙන වෙලාවල් තියෙනවා . ඒ නිසා විවාහ නැකත් සම්බන්ධව දීර්ඝව කතා කරානම් හොඳයි කියලා මම කල්පනාකරා .

විවාහ වීම කියන කාර්යය අද ඉතාම සංකීර්ණ කාර්යයක් වුණත් සම්මත චාරිත්‍රවාරිත්‍ර අනුව බලනකොට පැවතගෙන ආව චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර ඒවගේම තවමත් කෙරෙනවා කියලා බය නැතුව කියන්න පුළුවන් . සාමාන්‍යයෙන් ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව පිළිනොගන්නා කෙනෙක් වුණත් විවාහ නැකත් බලලා විවාහ වෙන්න කටයුතු කරන අවස්ථා තියෙනවා . විවාහ මංගලෝත්සව වලදී සාමන්‍යයෙන් පෝරුවේ චාරිත්‍ර සිදුකරන අය කියන කතාවක් තමයි සිංහල සිරිත් විරිත් කියල අද වෙනකොට පොඩි පොඩි වෙනස්කම් වලට ලක් වුණත් පවතින්නේ අවුරුදු චාරිත්‍රයි පෝරුවේ චාරිත්‍රයි විතරයි කියලා .

ඉතින් ඔය ආකාරයට අදහස් දක්වන මේ විවාහ නැකත් සෑදීම කියන දේ මොකක්ද සහ විවාහ නැකත් මොනවාද කියල අපි කතා කරමු .

ලංකාවේ විවාහ නැකත් සෑදීම සම්බන්ධව කතා කරනකොට දෛවඥකාමධෙනුව කියන පොත සාමාන්‍යයෙන් වැදගත් තැනක තියෙනවා . මොකද ලංකාවේ ලියවුණු පැරණි ජ්‍යෝතිෂ ග්‍රන්ථවලින් අද වෙනකොට ඉතුරු වෙලා තියෙන්නේ ඒ පොත විතරක් නිසා . ඒවගේම පිලිප්ද සිල්වා ඈපාඅප්පුහාමි ගුරුතුමන්ගේ මුහුර්ත චින්තාමණි කියන පොතත් වැදගත් තැනක තියෙනවා . ඊට අමතරව නැකත් සිතුරුවන වගේ පැරණි ජ්‍යෝතිෂ ග්‍රන්ථවල මේ විවාහ නැකත් සෑදීම ඉතාමත් පැහැදිළි විදියට දක්වලා තියෙනවා .

විවාහ නැකත් සෑදීම

විවාහ නැකත් සෑදීම සාමාන්‍යයෙන් අයිති වෙන්නේ මනමාල මහතාගේ පාර්ශවයට . සිරිත් පරිදි අතීතයේ ඉඳලාම ඒක මනමාල මහතාගේ පැත්තට හිමි වෙන රාජකාරියක් . සාමාන්‍යයෙන් නැකත් හදවාගන්න යනකොට ඉර අවරට ගියාට පස්සේ ජ්‍යෝතිෂ වේදීන් හමුවෙන්න යන එක වැඩිය හොඳ දෙයක් නෙවෙයි කියලා මම හිතනවා . මොකද හරියට වැඩ කරන ජ්‍යෝතිෂ වේදීන්ගේ මනස විඩාවට පත්වෙන්න පත්වෙන්න මේ කාර්යය සාර්ථක බවෙන් අඩු වෙන්න පුළුවන් කියලා හිතන්න පුළුවන් . පැහැදිළි නිරවුල් මනසකින් කරන රාජකාරිය තමයි සාර්ථක වෙන්නේ . ඒ නිසා ඉර අවරට යන්න කලින් මේ වෙනුවෙන් ජ්‍යෝතිෂ වේදියා හමුවීම වැදගත් . ඊට පස්සේ ජ්‍යෝතිෂ වේදියාට විවාහ වෙන දෙදෙනාගේ කේන්ද්‍ර සටහන් ලබාදීලා විවාහ වෙන්න සුදුසු දින මොනවාද කියලා කතා කරගන්න පුළුවන් . සාමාන්‍යයෙන් විවාහ නැකත් දිනය යොදාගන්නේ දෙදෙනාගේම කේන්දර සටහන් වලට ගැළපෙන නැකතක් යෙදිලා තියෙන දවසක් . පොරොන්දම් වලින් සහ කේන්දර සටහන් වලින් දෙදෙනාගේ උපන් නැකත් ගැළපෙනවා වගේම තමයි විවාහ නැකත් දිනයත් දෙදෙනාට ගැළපෙන්න ඕන . ඔය දේවල් වලට පස්සේ ජ්‍යෝතිෂ වේදියා දැනුවත් වෙන්න ඕන කරුණු කරණා තියෙනවා .

විවාහ මංගල උත්සවය පවත්වන්නේ නිවසේද ? උත්සව ශාලාවකද කියන එක .

විවාහ මංගල උත්සවය වෙනුවෙන් මනමාලයට මනාළියගේ නිවසට යන්න හෝ උත්සව ශාලාවට යන්න කොපමණ දුරක් වෙලාවක් ගතවෙනවාද කියන එක .

මංගලෝත්සවය වෙනුවෙන් මනමාලයා සහ මනමාළිය නිවසෙන් පිටත් වෙන්න ඕන වෙලාව ආසන්න වශයෙන් කොහොමද කියන එක . මේක සාමන්‍යයෙන් ඇඳුම් අන්දවන අයගේ අවශ්‍ය වේලාවන් කොහොමද කියන එකත් එක්ක ගැළපෙන විදියට සකස් කරන්න තමයි ඒ වෙලාවල් කොහොමද කියලා දැනගන්න ඕන වෙන්නේ .

ඡායාරූප ගැනීම් උදේ වරුවේ සිදුවෙනවානම් ඒවා කෙරෙන ස්ථානය සහ මංගල උත්සවය පවතින ස්ථානය අතර දුර සහ කාලය .

පෝරුවේ චාරිත්‍ර කරනවාද නැත්ද කියන කාරණාවත් වැදගත් . මොකද සමහර අවස්ථා වලදී පෝරුවේ චාරිත්‍ර කෙරෙන්නේ නැහැ . විවාහ ලියාපදිංචිය සහ මුදු මාරුකිරීම පමණක් වෙන අවස්ථා තියෙනවා . ඒ වෙලාවල් වලදී ජ්‍යෝතිෂ වේදියා දැනගෙන ඉන්න ඕන පෝරුවේ චාරිත්‍ර කරනවද නැත්ද කියලා .

ඔන්න ඔය කරුණු කරණා සම්බන්ධව විවාහ මංගල උත්සවයකදී නැකත් සෑදීමේ කටයුත්තේදී මූලිකවම දැනුවත් කිරීම කරන්න ඕන . ඒවගේම තමයි විවාහ මංගල උත්සව අද කාලේ උත්සව ශාලාවල සිදුකරන නිසා ඒ උත්සව ශාලාව මේ නැකත් දවසට වෙන් කරවාගන්න පහසුද කියන කාරණාවත් සලකා බලන්න වෙලා තියෙනවා අද වෙනකොට . මේක නැකත් සෑදීමේදී සාමාන්‍යයෙන් ලොකු හිසරදයක් වෙන අවස්ථා තියෙනවා . ඒ නිසා නැකත් සෑදීමට කලින් ගැළපෙන නැකත් දිනය අනුව උත්සව ශාලා වෙන්කරවාගන්නත් මනාල යුවලට සිදුවෙනවා .

නැකත් භාරදීමේ චාරිත්‍රය

ඔය ඔක්කොම දේවල් ගැන සලකලා බලලා නැකත් සෑදීම කරාට පස්සේ ඉස්සෙල්ලාම තියෙන්නේ මනාල මහතාගේ පාර්ශවයෙන් මනාලියගේ පාර්ශවයට නැකත් භාරදීමේ චාරිත්‍රය ඉටුකිරීම . සාමාන්‍යයෙන් විවාහයට මාස තුනකට කලින් වත් නැකත් භාරදීම කියන දේ සිදුවෙනවා . චාරිත්‍රානුකුලව නැකත් භාර දෙන්නේ මනාල මහතාගේ පියා විසින් . ඒත් යම් යම් පැතිවල අදවෙනකොට මේ නැකත් භාර දෙන කෙනා කවුද කියලා කියන කාරණාව වෙනස් වෙන අවස්ථා තියෙනවා .

ඒවගේම තමයි විවිධ පාළාත්වල නැකත් කොලය භාරදීම විවිධ ආකාරයට කෙරෙනවා . සමහර පැතිවල නික්නම් නැකත් ලියලා තියෙන කොලේ අරගෙන ගිහින් දීලා වඳිනවා . එහෙමත් නැත්නම් සමහර පළාත්වල නැකත් කොලය සන්නස් මංජුසාවක දාලා ඒක භාර දෙනවා . තවත් සමහරුන් මේ නැකත් කොලය මුද්‍රිත පිටපතක් විදියට භාර දෙනවා වගේම ඒ මුද්‍රිත පිටපත රාමු කරලා කාලයක් තියාගන්න පුළුවන් විදියටත් භාර දෙනවා . මේ සිරිත එක එක පැතිවල එක එක විදියට වෙනවා .

ගොඩක් වෙලාවට තමන්ට මංගල නැකත් චාරිත්‍රවල අවශ්‍යතාවය අනුව තමයි මේ භාරදීම කියන කාර්යය පිළිවෙලට හෝ අපිළිවෙලට කරන්නේ . ඔහේ දෙන්නන් වාලේ නැකත් කොලය භාර දෙන්නේ සාමාන්‍යයෙන් ඉතින් ඒ ගැන කිසිම සැලකිල්ලක් දක්වන්නේ නැතිවෙනකොට . කොහොම වුණත් අද වෙනකොට ඩෙකරේෂන් , ඇඳුම් , ශාලාව වගේ දේවල් මූලික වෙලා නැකත් කොලය පැත්තකට ගිහින් තියෙනවා . එහෙම වෙලා තියෙන්නේ ශිල්පයට වඩා මවාපෑම කියන දේ වැදගත් නිසා අද කාලයේ .

නැකතට මගුල් කීමේ චාරිත්‍රය

විවාහ මංගලෝත්සවය සම්බන්ධව මුලින්ම නිවසෙන් පිටට දැනුම්දීම තමයි මේ නැකතට මගුල් කීම කියලා කරන්නේ . මේකත් නැකතකට කරන චාරිත්‍රයක් . සාමාන්‍යයෙන් විවාහ මංගල උත්සවය සම්බන්ධව මුලින්ම කියන්නේ තමන්ගේ ළඟම නෑදෑකුට හරි එහෙමත් නැත්නම් පවුලට හිතවත්ම ආසන්නම කෙනෙක්ට . මෙතනදී ආරාධනා පත්‍රයක් දීමට වඩා බුලත් හුරුල්ලක් අතට දීලා විවාහ මංගල උත්සවය පැවැත්වෙන දවස සම්බන්ධව දැනුවත් කිරීම තමයි කරන්නේ . මේ නැකතට මගුල් කියන කෙනාට සාමාන්‍යයෙන් සිරිතක් විදියට දෙවෙනි ගමනටත් එන්න කියලා ආරාධනා කෙරෙනවා . අද කාලේ වෙනකොට ඒක ඒ තරම් දුරට කෙරෙන්නේ නැති වුණත් සිරිතක් වශයෙන් බලනකොට දෙවෙනි ගමනටත් ආරාධනා කිරීමක් සිදුවෙනවා නැකතට මගුල් කීමේදී .

මනමාලයා විසින් මනමාලියට විවාහ උත්සවයට සැරසෙන ඇඳුම් / සාරිය ලබාදීමේ චාරිත්‍රය .

මේකත් නැකතකට කෙරුණු කාර්යයක් . අද වෙනකොට නම් මේ කාර්යය සිදුවෙන්නෙම නැහැ . ඒත් අතීතයේ මෙහෙම සිරිතක් පැවතිලා තියෙනවා . ඒ කාලේ විවාහ මංගල උත්සව වලදී මනමාලිය අඳින්නේ සැලෝන් එකෙන් කුලියට ගන්නා ඇඳුමක් නෙවෙයි . ගොඩක් වෙලාවට සුදු පැහැය තියෙන සාරියක් තමයි අඳින්නේ . ඒ නිසා ඒ සාරිය මනමාලයා විසින් ලබාදීම කෙරෙනවා නැකත් වෙලාවකට . ඔය සුදු සාරිය නැකත් වෙලාවට ලබාදෙන්න තවත් යම් හේතුවක් තියෙනවා . පෝරුවේ චාරිත්‍ර කියන දෙයින් පෙන්නුම් කරන්නේ මනමාලියගේ පාරිශුද්ධ භාවය . ඒ වෙනුවෙන් තමයි පළවෙනි දවසේ දී මනමාලිය සුදුපැහයට හුරු ඇඳුමක් අඳින්නේ . ඒ නිසා තමයි මේ ඇඳුම භාරදීම විශේෂ දෙයක් විදියට සලකලා තියෙන්නේ .

මගුල් කප සිටුවීමේ චාරිත්‍රය

දේවාලවල පෙරහරක් පවත්වනකොට කප් සිටුවීම කරනවා වගේ මංගල උත්සවය කරදර බාධක වලින් තොරව කරන්න ලැබෙන්න කියලා නැකතට මගුල් කප් සිටුවීමේ චාරිත්‍රයක් අතීතයේ තිබිලා තියෙනවා . ඒ චාරිත්‍රයත් අද වෙනකොට කෙරෙන්නේ නැහැ . සමහරු මේ කප් සිටුවීම වෙනුවෙට දෙවියන්ට පඬුරු ගැටගහලා විවාහ මංගල උත්සවයට පස්සේ තමන් අදහන දේවාලයකට හෝ පන්සලට ගිහින් ඒ පඬුර දාලා පුද පූජා පැවැත්වීම හෝ දෙවියන්ට පින් දීම සිදු කරනවා .

තෙල් වලන් ලිප තැබීමේ චාරිත්‍රය

මේ නැකත සෑදීම සම්බන්ධව සාමාන්‍යයෙන් විවිධ මත තියෙනවා . කෙනෙක් කියනවා තෙල් වලන් ලිප තියන්න ඕන උත්සවයට දවස් කීපයකට කලින් කියලා . තව කෙනෙක් කියනවා සති කීපයකට කලින් කියලා . කෙසේ වෙතත් ආහාර පාන පිළියෙළ කරන අය දන්නවා කොච්චර කාලයක් මේ කැවිලි තියාගන්න පුලුවන්ද කියලා . නැකත් දවස ඒ වෙනුවෙන් අදාළ කරගන්න බැරි නම් කරන්න තියෙන්නේ නැකත් වෙලාවට විවාහ මංගල උත්සවයට හදන්න නියම කරගෙන ඉන්න කැවිලි වර්ගයක් මොනවා හරි හදන එක . ඒවා විවාහ මංගල උත්සවය අවසාන වෙනකල් ඉඳුල් නොකර තබා ගැනීමෙන් ගැටළුව නිරාකරණය වෙනවා . කෙසේ වෙතත් අතීතයේ මේ තෙල් වලන් ලිප තියන්න නැකත් දීලා තියෙන්නේ විවාහ මංගල උත්සවය වෙනුවෙන් කැවුම් පිළියෙළ කරන්න තෙල් වළඳ ලිපේ තියෙන්න . අද වෙනකොට මේක විවිධ විදියට කෙරුණත් තෙල් වළඳ ලිප තැබීමේ චාරිත්‍රය තවමත් කෙරීගෙන යනවා .

මගුල් මඩුව සෑදීමේ චාරිත්‍රය

මේ නැකත් වෙලාව දැන් නම් අවශ්‍ය වෙන්නේ නැහැ . ඉස්සර කාලයේ විවාහ මංගල උත්සව නිවසේ පවත්වන කාලයේ ගෙවල් ඇතුලේ විශාල පිරිසකට කන්න බොන්න දෙන්න අපහසු නිසා මගුල් මඩුව කියලා එකක් හදනවා . ඒක සාමාන්‍යයෙන් ඒ ඒ තරාතිරමේ හැටියට කැටයම් කපපු කඩදාසි ගොප්කොල සැරසිලි එකතු කරලා තමයි හදන්නේ . ඒ නිසා මගුල් ගෙදරක ඒ කාලේ වැදගත්ම දෙයක් තමයි මගුල් මඩුව කියලා කියන්නේ . මගුල් මඩුව හදන්න කණු හිටවන්නත් ඒකාලේ නැකතක් හැදිලා තියෙනවා . අද වෙනකොට ඒක කෙරෙන්නේ නැත්තේ උත්සව ශාලාවල විවාහ මංගලෝත්සව සිදු කරන නිසා .

මනමාලයා නිවසින් පිටත් වීමේ චාරිත්‍රය

විවාහ මංගලෝත්සවය සිදුවෙන දවසේ උදේ මනමාලයා මංගල ගමන වෙනුවෙන් පිටත්වීමට තමයි මේ නැකත් වෙලාව හැදෙන්නේ . සාමාන්‍යයෙන් අදකාලේ මංගල උත්සව වලදී නිවසින් පිටත් වීමේ අවස්ථා කීපයක් තියෙනවා . එක්කෝ ඇඳුම් අඳින තැනට යන්න පිටත් වෙනවා . නැත්නම් ඇඳුම් නිවසේදී ඇඳගෙන පිටත් වෙනවා . එහෙමත් නැත්නම් උදේම උත්සව ශාලාවට ගිහින් වෙන් කරන ලද කාමරයක ඇඳුම් ඇඳීම කරනවා . මේ මොන දේ වුණත් තමන් කලින් දවසේ හිටපු තැනින් මංගල ගමන වෙනුවෙන් පිටත් වීමට තමයි මේ නැකත් වෙලාව හැදෙන්නේ . ඒ නිසා නැකත් හදනකොට ජ්‍යෝතිෂ වේදියා මේ කාර්යයන් සම්බන්ධව දැනුවත් කිරීමක් කරන්න වෙනවා . මොකද අද කාලේ වෙලා තියෙන්නේ නැකතට වැඩ නෙවෙයි වැඩේ විදියට නැකත් හොයන්න වීම . ප්‍රායෝගික ගැටළුවක් වුණත් ගැටළුවට පිළිතුරු හොයන්න යන්නේ නැතුව දෝෂ අවම කරගෙන හොඳ වෙලාවක එලියට බහින්න තමයි මේ නැකත් සෑදීම කරන්නේ .

මනමාලිය නිවසින් පිටත් වීමේ චාරිත්‍රය

ඉස්සර කාලේ නම් මෙහෙම චාරිත්‍රයක් කෙරුනේ නැහැ . ඒත් අදවෙනකොට ප්‍රායෝගිකව කෙරෙන දේවල් එක්ක මෙහෙම නැකත් වෙලාවක් බලන්න වෙලා තියෙනවා . මොකද විවාහ වෙන්න ගැහැණු ළමයෙක් තමන් උපන් දවසේ ඉඳලා ජීවත් වුන නිවසෙන් පිටත් වෙන්න ඕන හොඳ වෙලාවක නිසා . ඉස්සර දෙන්නාටම ගැළපෙන්න විවාහ යුවල පිටත් වීමට වෙලාවක් හැදුනට අද කාලේ කෙරෙන පිළිවෙල අනුව මේ නැකත සෑදීම අවශ්‍ය වෙලා තියෙනවා . මනමාළිය එක්කෝ උත්සව ශාලාවේ කාමරයක ඇඳුම් පැළඳුම් වලින් සැරසීම කෙරෙනවා . එහෙමත් නැත්නම් සැලෝන් එකේදී තමයි සැරසීම වෙන්නේ . ඒ නිසා උදේ පාන්දර නිවසෙන් පිටත් වීම වෙන්න ඕන . ඒකට මේ නැකත් වෙලාව සාදනු ලබනවා .

මනමාලියගේ වේල් එක තැබීම හෝ තැල්ල හිස මත පැළඳවීමේ චාරිත්‍රය

තැල්ල පැළඳවීම සාමාන්‍යයෙන් කරන්නේ මනමාලියගේ අම්මා විසින් . අම්මා නැත්නම් තාත්තා හෝ ළඟම ඥාතියෙකු විසින් මේ තැල්ල පැළඳවීම නැකත් වෙලාවට කරනවා . බටහිර ක්‍රමයට නම් වේල් එකක් පැළඳවීම තමයි සිදුකරන්නේ . පෙරදිග බටහිර කියලා එහෙම වෙන් වුණත් ඒ වෙනුවෙන් නැකත් වෙලාවක් සෑදීම සිදුවෙනවා .

මනාල යුවල පෝරුව / මංගල මණ්ඩපය වෙත සම්ප්‍රාප්තවීමේ චාරිත්‍රය

විවාහ මංගලෝත්සවයක වැදගත්ම දේ තමයි මේ පෝරුවේ චාරිත්‍ර කියලා කියන්නේ සරළවම කියනවානම් පෝරුවේ චාරිත්‍ර ගැන වචනෙන් දෙකෙන් කියන්න බැහැ . කෙසේ වෙතත් පෝරුව මත නැංවීමේ නැකත් වෙලාව තමයි විවාහ මංගල උත්සවයේ වැදගත්ම වෙලාව වෙන්නේ . සියලු දෝෂ නැතිවෙන්න හෝ දෝෂ වැඩිම ප්‍රමාණයක් නැති වෙලාවක් තමයි මේ වෙනුවෙන් යොදාගන්නේ . නැකත් වෙලාවට පෝරුවේ දෙපැත්තෙන් ඉන්න මනාල යුවල නියමිත වෙලාවට පෝරුවට නැංවීම සිදුවෙනවා . ඊට පස්සේ පෝරුවෙන් බස්වන වේලාව වෙනකල් කරන චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර පෝරුවේ චාරිත්‍ර කරනු ලබන පුද්ගලයාට හිමි වෙනවා .

මනාල යුවල පෝරුවෙන් බැස්වීමේ චාරිත්‍රය

මේ වෙලාවත් වැදගත් වෙලාවක් . සූර්යයාගේ සහ චන්ද්‍රයාගේ බලපෑමෙන් ජීවත්වන මනුෂ්‍ය ශරීරය විවාහ බන්ධනයෙන් පස්සේ පොළවට පළවෙනි පියවර තබන වෙලාව තමයි මේ නැකත් වෙලාව . ඒ වෙලාවට පොල් බිඳීම වගේ චාරිත්‍ර කරන්නේ පොළවට අඩිය තියන වෙලාවේදී ඇතිවෙන දෝෂ සමනය කරන්න . පෝරුවෙන් බැස්වීම කරාට පස්සේ විවාහ බන්ධන චාරිත්‍ර අවසාන වෙනවා .

මනාල යුවල පිටත් වීමේ චාරිත්‍රය

සාමාන්‍යයෙන් මනමාල යුවල විවාහ වුණාට පස්සේ මනමාලියගේ නිවසින් පිටත් වෙනවා කියන චාරිත්‍රය තමයි මේ නැකත් වෙලාවට සිදුකරන්නේ . උත්සව ශාලාවලදී ත් කෙරෙන්නේ මේ දේම තමයි . කෙසේ වෙතත් පෝරුවේ චාරිත්‍ර වලට පස්සේ වැඩි දෙනෙක් කතා කරන බලාගෙන ඉන්න වෙලාව තමයි මනාල යුවල පිටත් වීමේ චාරිත්‍රය යෙදෙන නැකත් වෙලාව .

විවාහ ලියාපදිංචි කිරීමේ නැකත

නීත්‍යානුකූලව විවාහයක් ලියාපදිංචි කරන්න මේ නැකත් වෙලාව යොදාගන්නවා .

මනාලයාගේ නිවසට යාමට පිටත් වීමේ චාරිත්‍රය සහ මනාලයාගේ නිවසට ඇතුල් වීමේ චාරිත්‍රය .

මේ කටයුතු දෙකටම වෙලාවල් බැලීම සාමාන්‍යයෙන් කෙරෙනවා . ඒ වෙලාවට කලින් සැරසීම කටයුතු ඉවර කරලා මේ වෙලාවට පිටත් වෙනවා වගේම තමයි අදාළ වෙලාවට මනාලයාගේ නිවසට ඇතුල් වීමත් සිදු කරනවා .

මීට අමතරව විවාහයක අතීතයේ කරපු නැකත් චාරිත්‍ර අනුව විවාහ යුවලට ප්‍රථම කායික එක්වීමට සුබ වෙලාවක් බැලීම කරලා තියෙනවා . ඒක දැන් කෙරෙන්නේ නැහැ . ඒකක් ජ්‍යෝතිෂ වේදියා සහ මනාලයුවල අතර අදහස් හුවමාරුවේදී ලිංගික එක්වීම සම්බන්ධව විවෘතව කතාකරන්න ඇතිවන ලැජ්ජාව වගේ කාරණා . ඊට අමතරව ඒ සම්බන්ධව සැලකිල්ලක් දක්වන්නේ නැති වීම . ඒත් මොන ශිල්ප දාලා නැකත් හැදුවත් විවාහයක වැදගත්ම නැකත් තුන වෙන්නේ පෝරුවට නැංවීම , පෝරුවෙන් බැස්වීම සහ කායික එක්වීම කියන වෙලාවල් තුන . කායික එක් වීම වෙනුවෙන් වෙලාවල් බැලීම අද වෙනකොට නැත්තටම නැතිවෙලා තියෙනවා .

මේ එක්කම තවත් වෙලාවක් හැදිලා තියෙනවා මනමාල මහත්මිය විසින් තමන්ගේ අලුත් නිවසේ හෝ තමන්ගේ ස්වාමියාගේ නිවසේ පළමු ලිප ගිණි මෙලවීම කියන කාර්යය සිදු කරන්න . ඒත් ඒ නැකතත් දැන් දැන් හැදෙන බවක් පේන්නේ නැහැ . හැබැයි ජීවිතයක වඩාත් වැදගත් දේවල් තමයි ඒවා . මොකද ගෘහනියක් වශයෙන් ලිප , මිරිස් ගල වගේ දේවල් කාන්තා චරිතයකට වඩාත් සමීප දේවල් .

අදකාලේ කෙරෙන යම් වැරදි දෙයක් සම්බන්ධවත් අදහස් දක්වන්න මම කල්පනා කරා . සමහර නැකත් චාරිත්‍ර බලනකොට පේනවා පෝරුවේ නංවලා ඊට පස්සේ තැලී පිලි අන්දවන්න , මුදු මාරු කරන්න , ඇතපැන් වත්කරන්න වගේ දේවල් වලටත් නැකත් වෙලාවල් හදනවා . එහෙම දෙයක් නම් ශාස්ත්‍රානුකූලව කියවෙන්නේ නැහැ . එන්ගේජ්මන්ට් එකකදී මුදු මාරු කරන්න නැකත් හැදුවට පෝරුවට නංවලා මුදු මාරුකරන දේවල් කරන්න නැකත් හදන්නේ නැහැ . ඒවා පෝරුවේ චාරිත්‍ර . පෝරුව කියන්නේ හරියට බලනවානම් පාරිශුද්ධ තැනක් . පෝරුවේ චාරිත්‍ර සහ අෂ්ටක කියන හැම දේකින්ම කියන්නේ විවාහවෙන මනමාලියගේ පාරිශුද්ධත්වය . ඒ නිසා පෝරුවේ නැංවීම කරාට පස්සේ චාරිත්‍ර වලට වෙලාවල් හදන්නේ නැහැ .

මම දකින්නේ මේක මුදල් ගරාගැනීම වෙනුවෙන් කෙරෙන දෙයක් කියලා . මොකද නැකත් සෑදීමේ ගාස්තු වශයෙන් සාමාන්‍යයෙන් ගාස්තුව නියම කරන්නේ එක නැකත් වෙලාවක් හදන්න මෙච්චර ගානක් කියලා . මේ තත්වයට ජ්‍යෝතිෂවේදියා පත්වෙලා තියෙන්නේ යම් සාධාරණ හේතුවක් මත . මොකද නැකත් කොලේ හදලා දුන්නාට පස්සේ සමහරු ආයෙත් එනවා ඒ දවසට බැහැ විවාහ වෙන දවස වෙනස් කරන්න කියලා . එතකොට විවාහවෙන දවසේ නැකත් සියල්ලම එහා මෙහා කරන්න වෙනවා . එතකොට ඒ වෙනුවෙන් ගාස්තු අය කිරීම විනයක් සහිතව කරන්න තමයි එක නැකතක් වෙනුවෙන් මෙහෙම මිලක් අය කරනවා කියලා කියන්නේ . සමහරු කරන්නේ පෝරුවේ චාරිත්‍ර වලටත් වෙලාවල් හදලා ඒ නැකත් වෙලාවල් වලටත් මුදල් අය කරනවා . ඒත් මම දැකලා තියෙනවා පෝරුවේ චාරිත්‍ර කරන කෙනා බලන්නේ පෝරුවට නංවන සහ බස්වන වෙලාවල් විතරයි කියලා . ඇත්තටම අවශ්‍යතාවය තියෙන්නෙත් ඒ වෙලාවල් විතරයි . ඒ නිසා අන්න ඒ කාරණාව ගැන විවාහ මගුල් නැකත් සාදවන අය කල්පනාකාරී වෙන්න ඕන කියලා මම මතක් කරනවා .

විවාහ නැකත් සෑදීම මූලිකවම මේ වගේ විස්තර කරත් මේ සම්බන්ධව වැඩිදුර සාකච්ඡා කරන්න කරුණු කාරනා තියෙනවා . ඒ නිසා තවත් ලිපි කීපයක මේ වෙනුවෙන් ලියන්න හිතාගෙන ඉන්නවා .

අපි ඒ ලිපිවලින් හමුවෙමු .

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !

ප්‍රභාෂ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය හරහා ඔබගේ විවාහ මංගලෝත්සවයේ නැකත් පත්‍රය පිළියෙළ කරවාගැනීම සඳහා පහත Link එක ඔස්සේ පිවිසෙන්න .

 

 

ප්‍රභාශ්වර ජ්‍යෝතිෂ සේවය සමග සම්බන්ධ වීමට පහත image එක මත Click කරන්න

මහනුවර ඓතිහාසික කතරගම මහ දේවාලයේ ආරම්භය සහ ශ්‍රී වික්‍රම රාජසිංහයන්ගේ දේව ශාපය
මේ අවුරුද්දේ මහනුවර දළදා පෙරහැර වීථි සංචාරය කිරීම ඊයේ දිනයේ ( 2018 08 16 ) ආරම්භ කෙරුනා . පෙරහැර සම්බන්ධව
Read more.
රතන සූත්‍ර දේශනාව – සිංහල , පාලි , Audio , Video
  විශාලා මහා නුවර තුන් බිය දුරු කරන්න බුදුන් වහන්සේ මේ රතන සූත්‍ර දේශනාව දේශනා කරලා ඉන් පස්සේ ආනන්ද හාමුදුරුවන්ට
Read more.
මාතලේ අරුල්මිගු ශ්‍රී මුත්තුමාරි අම්මාන් දේවස්ථානය
  අරුල්මිගු ශ්‍රී මුත්තුමාරි අම්මාන් දේවස්ථානය ඓතිහාසික මාතලේ පුරවරය මධ්‍යයේ පිහිටලා තියෙන හින්දු බැතිමතුන් ඉතාමත් ගෞරවයෙන් වන්දනාමාන කරන කෝවිලක් .
Read more.
දරුවෙකුගේ හිසකෙස් කැපීමේ මංගල චාරිත්‍රය
  කුර්වන්ත්‍යකාලේ යෙ ක්ශෞරං තෙෂාං වර්ෂශතායුෂාම් අර්වාග්මරණාමභ්‍යෙති තතඃ ක්ශෞරං විචාරයෙත් හිසකෙස් කැපීම සම්බන්ධව දෛවඥකාමධෙනු කියන පොතේ මෙන්න මේ විදියට සඳහන්
Read more.
ඇත් සොහොන් සංකල්පය
    පුංචි කාලේ මම මොන්ටිසෝරි ගියාම දවල්ට මාව එක්ක එන්නේ අපේ තාත්තා . තාත්තා ත්‍රීවිල් එකකින් මාව එක්කඑන ගමන්
Read more.
කොරෝනා වෛරසයෙන් බේරෙන්න මෙන්න මේ දේවල් කරන්න
    අමුතුවෙන් පූර්විකා ලියන්න ඕන නැහැ . මොකද කවුරුත් දන්නවා කොරෝනා වෛරසය කියන දේ මේ වෙනකොට ජීවිත දහස් ගණනක්
Read more.
ආටානාටිය සුත්‍රය ( සිංහල )
  1.මා විසින් මෙසේ අසන ලදී: එක් සමයෙක්හි භාග්‍යවතුන් වහන්සේ රජගහ නුවර නිසා ගිජුකුළු පව්වෙහි වැඩ වසන සේක. එ කලැ
Read more.
ඉන්ද්‍රධ්වජය හෙවත් ශක්‍ර දේවේන්ද්‍රයාගේ කොඩිය
  බුද්ධාගමට සහ බුද්ධාගමේ තියෙන යම් යම් පිළිවෙත් ගැන මේ වෙනකොට ඇතිවෙලා තියෙන්නේ යම් කළකිරීමක් . ඒවාට එක අතකට ගිහියොත්
Read more.
ළිඳක් වැසීම හා වැනසීම
  වෙනදා වගේම ලිපිය ලියන්න පූර්විකාව මම මගේම අත්දැකීමකින් ආරම්භ කරනවා . අපි පදිංචිවෙලා ඉන්නේ කඳුකර ප්‍රදේශයක . වළගම්බා රජතුමා
Read more.
මරු විස කලාව
  අපේ ගෙදරට උඩින් තියෙන්නේ ටිකක් කැලෑවක් වගේ ඉඩමක් . දවස තිස්සෙම ලැප් එක ළඟට වෙලා කොට කොට ඉන්න එකේ
Read more.
පංචායුධය
  කීප තැනක අම්මලා කියලා තියෙනවා දැක්කා පංචායුධ එල්ලුවේ නැහැ අපි දරුවන්ගේ කරේ , ධර්මචක්‍ර එල්ලුවා කියලා . ධර්ම චක්‍රය
Read more.
සූනියම් දෙවියන් වසඟයට ගන්නා ගිලගං දැහැන් හත
  සූනියම් දෙවියන් වසඟයට ගන්න විවිධ ක්‍රම තියෙනවා . මේ ගිලගං දැහැන් හත කියන්නෙත් ඒ වගේ මන්ත්‍රයක් . මේ මන්ත්‍රයෙන්
Read more.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *