ආයුර්වේදගුප්ත

මරු විස කලාව

 

අපේ ගෙදරට උඩින් තියෙන්නේ ටිකක් කැලෑවක් වගේ ඉඩමක් . දවස තිස්සෙම ලැප් එක ළඟට වෙලා කොට කොට ඉන්න එකේ පහුගිය පසළොස්වක පෝය දවසේ ඔය කැලෑවට බැහැලා මොනවද තියෙන්නේ මොනවද නැත්තේ කියලා බලලා ටිකක් සුද්ද කරලා දන්න ඕන කියලා කල්පනා කරා . අම්මගෙන් ලකුණු ටිකක් දාගන්නත් එපාය .

වැඩිපුරම උවමනාව තිබ්බේ බෙහෙත් පැළෑටි මොනවද තියෙන්නේ කියලා බලන්න . මේ පැත්තත් නිවර්තන තෙත් සදාහරිත පැත්තක් නිසා මේ වනාන්තරවල වැවෙන රාජකීය පැළෑටි මේ වත්තෙත් තියෙනවද කියලා බලන්න තමයි වැඩිපුරම උවමනාව තිබ්බේ . වේවැල් පුස් රසකිඳ හොර නැදුන් වගේ නිවර්තන තෙත් වනාතරවල දකින්න ලැබෙන ගස් වැල් කීපයක්ම ඒ වත්තේ තියෙනවා . රාජකීය පැළෑටිනම් පේන්න නැහැ . ඒ නිසා මම හිතාගෙන ඉන්නේ රාජකීය පැළෑටි ඇතුළුව මොනවා මොනවාහරි වවලා තියන්න .

ඉතින් සුද්ද කර කර ඉන්නකොට අම්මා ඉස්සෙල්ලම කියන්න ගත්තා මේ පෝය දවසේ කැලෑව ඇතුලේ රිංගන්න එපා , එන්න කියලා . ඊට පස්සේ පුංචිත් එලාම් එක නාද කළා . ඒ මදිවට කොහේදෝ ඉඳලා ආව අපේ මාමත් කියන්න ගත්තා මේ පසළොස්වක පෝය දවසේ මොන එහෙකට කැලේ රිංගනවද කියලා .

පස්සේ තමයි මට මතක් උනේ . පසළොස්වක දවසට සර්ප විෂ උග්‍ර වෙනවා කියලා ආච්චි අම්මා වෙදකමේදි ඉගැන්නුවා නේද කියලා . හඳේ ගමනත් එක්ක සර්ප විෂ අඩු වැඩි වෙනවා . පසළොස්වක වෙනකොට වැඩිවෙන විෂ අමාවක වෙනකොට අඩුවෙලා අමාවක ඉඳලා ආයෙත් වැඩිවෙන්න පටන් ගන්නවා . ගොඩක් දේවල් ඒ වගේ තමයි . සෙත් කවි උනත් කියන්න හොඳ අමාවක දවසට පටන් අරගෙන . එතකොට හඳ පිරෙනවා වගේ ජීව ගුණයත් වැඩි වෙනවා . පසළොස්වක දවසට පටන් ගත්තම වෙන්නේ හඳ බහින කාලේ එන නිසා හඳ අඩුවෙනවා වගේම ජීව ගුණයත් අඩුවෙන එක . එකනේ හඳ මෝරනකොට පිස්සන්ට පිස්සු වැඩි වෙන්නේ . සිංදුවා අයියා නම් මේ හඳ ගමන වැඩි වෙනකොට පිස්සන්ට පිස්සු වැඩි වෙන එක ගැන හොඳට දන්නවා .

ඉතින් අද කියන්න යන්නේ විස වෙදකමේ කියන මේ මරු විස කලාව කියන එක සතියේ දවස් හතට කොහොමද බලපාන්නේ කියලා . ඉස්සෙල්ලම කියන්න ඕන මේ මරු විස කලාව ගැන මම හිතන දේ . මෙතන මමනම් හිතන්නේ මරු ඉන්නවා කියලා කියන්නේ වසවර්ති මාරයා ඉන්නවා කියන එක නෙවෙයි . මෙතන කියන්නේ මරු ඉන්නවා කියල , ඒ දවසේ ඒ වෙලාවට ශරීරයේ මේ කියන තැන ක්‍රියා කාරීත්වයේ වෙනසක් තියෙනවා කියන එක .

සඳුදා අයිති සඳුට

අඟහරුවාදා අයිති අඟහරුට

බදාදා අයිති බුධට

බ්‍රහස්පතින්දා අයිති ගුරුට

සිකුරාදා අයිති සිකුරුට

සෙනසුරාදා අයිති සෙනසුරුට

ඉරිදා අයිති රවිට

මෙහෙම අයිතියි කියලා කියන්නේ ඒ දවසට ඒ ග්‍රහයාගේ බලපෑම වැඩි නිසා . මේ දවසට මේ ග්‍රහයාගේ බලපෑම වැඩියි කියලා කියන්නේ ඒ ග්‍රහයාගේ ඉඳලා පොළවට එන කිරණ වල යම් කිසි අසමතුලිත බවක් තියෙන එක . ක්වොන්ටම් යාන්ත්‍ර විද්‍යාව අනුව මේ කිරණවල යම් විශේෂිත සංඛ්‍යාතයකට අයත් ශක්තියක් ගබඩා වෙලා තියෙනවා .මේ ශක්තිය ශරීරයේ ඒ ඒ තැන්වලට බලපාන ආකාරය අනුව මේ මරු කලාව ඇතිවෙලා තියෙනවා කියලා තමයි මමනම් හිතන්නේ . ග්‍රහයින්ගේ ගමන අපිට නොදැනුවත්වම උනත් අපේ ඇඟට බලපානවා . සූර්යයාගේ කිරණ , සූර්යයාගේ ගමන අනුව ප්‍රභාසංශ්ලේෂණය , ශාක ආවර්තී චලන වගේ දේවල් ක්‍රියාත්මකවෙන යාන්ත්‍රණ සිද්ද වෙනවා වගේම තමයි මනුෂ්‍ය ශරීරයටත් මේ ග්‍රහයින්ගේ ගමන බලපවත්වන්නේ .

විස වෙදකමේ මේ මරු විස කලාව අනිවාර්යෙන්ම බලනවා . වෙදකම් කරනකොට මන්තර මතුරලා , නැත්නම් බෙහෙත් ඖෂධවලින් ඇඟේ තියෙන විස එහා මෙහා කරලා තමයි විස බස්සන්නේ . මේ විස බස්සන ශිල්පයේදී ඒ ඒ වෙලාවට මරු විස කලාව නැගලා තියෙන තැනට විෂ සාන්ද්‍රගත වෙන්නේ නැතිවෙන්න වෙදකම කරන අය වගබලා ගන්නවා . එහෙම වගබලාගත්තත් ස්වාභාවික නැඹුරුතාවය තියෙන්නේ මේ තැන් වලට විෂ සාන්ද්‍රගත වෙන්න .

ඒනිසාම විෂ වෙදකමේදී මේ අදාළ වෙලාවේ අදාළ තැන් වලට විෂ එන්න දෙන්නේ නැහැ . බෙහෙත් වලට වඩා මන්තර තමයි විෂ එහා මෙහා කරන්න දායක වෙන්නේ . දෙහි කොළ අත්ත , අහු කොළ අත්ත , කොහොඹ කොළ අත්ත , ගුරුල්ල කොළ අත්ත වගේ එක එක අතු වලින් මතුරලා විෂ බස්සනවා . ඊට වඩා භයානක දේ තමයි ඒ වෙලාවට විස තියෙන සතෙක් ඔය මරු කලාව පිහිටලා තියෙන තැනට දෂ්ට කිරීම .

එහෙම දෂ්ට කිරීමක් උනොත් එතන විෂ සාන්ද්‍රණය එකපාරටම ඉහල යන නිසා අනිවාර්යෙන්ම මරණයට පත්වෙනවා කියල පුරාණ වෛද්‍ය ග්‍රන්ථ වල සඳහන් වෙලා තියෙනවා . මේ විස මරු කලාව විස වෙදකමට විතරක් නෙවෙයි . නිල වෙදකමටත් ඉතාම දායක වෙන දෙයක් . මොකද ඇඟේ වැදගත් මරමස්ථාන වල තියෙන නිල වලටත් මේ විස මරු කලාව පිහිටන නිසා . ඒවගේම තමයි මේ තැන් වල මේ වෙලාවට තුවාල වීම් තැලීම් එහෙම උනත් ඒවා සුවපත් වෙන්න ටිකක් කල් ගන්නවා කියලා අත්දැකීම් අනුව කියලා තියෙනවා . මෙන්න මෙහෙමයි මරු විස කලාව දවස් හතේ පිහිටන්නේ .

ඉරිදා උදයට නෙත් පිට සිටියා

ඉරමුදුනට මරු තන කිහ සිටියා

එමදා සවසට හිස පිට සිටියා

ඉරිදා දින මරු මේ ලෙස සිටියා

 

සඳුදා උදයට වළලු කරේයා

ඉර මුදුනට මරු දකුණු දනේයා

සවසට ඉන්නේ හිස් මුදුනේයා

සඳු දින මරු එයි මේ සැටියේයා

 

කුජ දින උදයට පිටි පතුලේයා

ඉර මුදුනට දනහිස් පිට සිටියා

සවස දිනට ගොස් තන කිහ සිටියා

කුජ දින තුන් වරුවට මෙලෙසේයා

 

බුද දින උදයට දකුණු උරේයා

ඉර මුදුනේ සංදිය වැලමිටෙයා

සවසට මරුයෙයි මැණික් කටුවෙයා

බුද දින මරු යෙයි දැන මෙලෙසේයා

 

ගුරු දින උදයට දකුණු දනේයා

ඉර මුදුනට උරයට එන්නේයා

සවසට මරු ගොස් හිස්මුදුනේයා

ගුරු දින මරු එයි මේ විලසේයා

 

කිවි දින උදයට සඳුන් පොතේයා

ඉර මුදුනට වෙයි දකුණු උරේයා

සවසට මරු එයි හිස්මුදුනේයා

කිවි දින විස මරු එයි මෙලෙසේයා

 

සැනි දින උදයට හිස් මුදුනේයා

ඉර මුදුනට වම් උරපිට සිටියා

සවසට තන මඩලේ මරු සිටියා

සැනි දින විස මරු එයි මෙලෙසේයා

 

කවිවල තේරුම් ඉතින් අමුතුවෙන් ලියන්න උවමනා නැහැනේ . ඒ නිසා මරු විස කලාව මෙන්න මෙහෙමයි තියෙන්නේ කියලා දැනගෙන කටයුතු කරන්න කියලා කියමින් අද ලිපිය අවසන් කරනවා .

ඔබ සැමට සමන් දෙවිඳුගේ පිහිට ලැබේවා !

  දරුඵල බලාපොරොත්තුවෙන් ඉන්න ඒත් තවමත් ඒ වෙනුවෙන් අවස්ථාව නොලද විශාල ප්‍රමාණයකගේ ජන්ම පත්‍ර පරීක්ෂා කරන්න නොමිලේ පවත්වන ලද සේවාවට
වාස්තු විද්‍යාව සම්බන්ධව , වාස්තු විද්‍යාවට අතපොත් තියන ආධුනික අයට සහ සාමාන්‍ය කාටත් වැදගත් වෙන මාතෘකාවක් ගැන තමයි අද කතා
  බහුතරයක් අද වෙනකොට ලංකාවේ ජීවත් වෙනවාට වඩා වෙනත් රටකට ගිහින් ජීවත් වෙන්න තමයි කැමැත්තක් දක්වන්නේ . ඒ වෙනුවෙන් දක්වන
  ආයුර්වේදය සහ ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාව සම්බන්ධවන තැනක් විදියට රතකල්කය මට හඳුන්වන්න පුළුවන් . මේ වෙනකල් බලපු කේන්දරවලින් වයස අවුරුදු 10
  උසස්පෙළට රසායන විද්‍යාව ඉගෙන ගන්න කාලයේ වැඩියෙන්ම ඒ ගැන අදහසක් ඔලුවට දැම්මේ අපේ ඉස්කෝලේ රසායන විද්‍යා ආචාර්යවරයෙක් විදියට කටයුතු
  වෙන සිංහල අවුරුදුවල වගේ නෙවෙයි . මේ වතාවේ සිංහල අවුරුද්දේ අවුරුදු සැමරීම සම්බන්ධව රටේම ගැටළු මතුවෙලා තියෙනවා . ලෝකයේම
මේ අවුරුද්දේ මහනුවර දළදා පෙරහැර වීථි සංචාරය කිරීම ඊයේ දිනයේ ( 2018 08 16 ) ආරම්භ කෙරුනා . පෙරහැර සම්බන්ධව
  විශාලා මහා නුවර තුන් බිය දුරු කරන්න බුදුන් වහන්සේ මේ රතන සූත්‍ර දේශනාව දේශනා කරලා ඉන් පස්සේ ආනන්ද හාමුදුරුවන්ට
  අරුල්මිගු ශ්‍රී මුත්තුමාරි අම්මාන් දේවස්ථානය ඓතිහාසික මාතලේ පුරවරය මධ්‍යයේ පිහිටලා තියෙන හින්දු බැතිමතුන් ඉතාමත් ගෞරවයෙන් වන්දනාමාන කරන කෝවිලක් .
  කුර්වන්ත්‍යකාලේ යෙ ක්ශෞරං තෙෂාං වර්ෂශතායුෂාම් අර්වාග්මරණාමභ්‍යෙති තතඃ ක්ශෞරං විචාරයෙත් හිසකෙස් කැපීම සම්බන්ධව දෛවඥකාමධෙනු කියන පොතේ මෙන්න මේ විදියට සඳහන්
  සාමාන්‍යයෙන් මනුෂ්‍ය ජීවිතයක ප්‍රධාන අවස්ථා තුනක් මූලකයි කියලා ජ්‍යෝතිෂ විද්‍යාවේ ඉගැන්වෙනවා . ඉපදීම සහ මරණය කියන අවස්ථා දෙක තමයි
    පුංචි කාලේ මම මොන්ටිසෝරි ගියාම දවල්ට මාව එක්ක එන්නේ අපේ තාත්තා . තාත්තා ත්‍රීවිල් එකකින් මාව එක්කඑන ගමන්

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *